Inici › Fòrums › 2. Pensament crític (pràcticum 2 – Comunitària) › Compartim experiències en relació a les activitats formatives: PENSAMENT CRÍTIC
Hola futurs infermers i infermeres!!!
Què tal les vostres pràctiques a l’entorn comunitari??? Estem segures que han sigut molt profitoses 😉
Ens encantaria que ens compartiu alguna experiència relacionada amb l’habilitat del pensament crític.
Què us han semblat les activitats proposades? Us han servit? Les heu pogut treballar durant el pràcticum?
Aprofiteu el fòrum per poder-ho compartir i així entre tots treure el màxim profit d’aquest aprenentatge vivencial que heu fet.
I moltes gràcies per participar!!!
PD: recordeu que heu de tornar a respondre el qüestionari de l’habilitat de pensament crític
Carme i Sandra
A mi personalmente me ha gustado mucho la experiencia en comunitaria, es una rama de Enfermería que ha evolucionado mucho.
En comunitaria se utiliza mucho el pensamiento crítico, en cada consulta hay que trabajarlo, ya que todo el día atiendes a personas muy diferentes entre si, con costumbres y formas totalmente opuestas, de afrontar su vida y las diversas patologías que tienen.
Tienes que abrir la mente e intentar entender sus inquietudes, pensamientos y formas de actuar, y a la vez utilizar la evidencia científica para poder solucionar y aconsejar sobre su conducta para mejorar su calidad de vida, y sus diferentes patologías.
Personalmente me ha parecido una experiencia muy enriquecedora.
Luz
Desprès d’haver estat durant un mes en el CAP de Sant Feliu, i veure la diversitat de persones que atenem a consulta veig la necessitat del pensament crític. És una eina fonamental que necessitem tot professional sanitari, ens enriqueix com a professionals i ens aporta molts coneixements.
Aquest pensament crític també ens ajuda a identificar allò que estem fent malament per corregir-ho i poder-ho canviar, i poder opinar davant d’altres propostes o actuacions.
Ha sigut una experiència que m’ha ensenyat a donar el meu punt de vista i pensar per mi mateixa sense dependre d’altres.
Núria Tomàs
Bon dia, companys/es! El pensament crític em sembla un gran aprenentatge que recórrer tota la vida, ja que ens anem desenvolupant com a persones, la cosa és si en soc conscient del camí.
Fins a entrar a la carrera podia qüestionar-me molts aspectes que m’envoltaven, però mai em vaig parar a cercar el perquè realment. De fet, a la universitat se’m dona l’oportunitat d’adquirir molts de coneixements i a les pràctiques he tingut l’oportunitat de qüestionar-me si aquests coneixements eren suficients o no.
Per altra banda, el vídeo que ens vau oferir mirar té tota la raó, si només ens quedem amb una sola visió ens perdem gran part de la realitat, d’aquí la importància que ens diuen sempre d’anar amb ment oberta i ampliar el camp de visió.
Moltes vegades he pensat que ser bona infermera era fer bé la meva feina, ara després de poder tocar la professió de prop veig que per fer bé la meva feina he d’anar molt més enllà dels coneixements bàsics i poder adaptar a cada persona. De fet, em va ajudar molt estar a un centre multicultural on per algunes persones el concepte de salut era diferent que per mi, això no vol dir que estigui ni millor ni pitjor sinó que es pot treballar per trobar una nova forma per tal que la persona atesa estigui a gust.
En conclusió, m’ha servit les activitats que heu proposat encara que hi hagués dies que pel simple fet de dubtar em donava la sensació que no sabia res (cosa que ara crec que no és així) i molt bona oportunitat poder anar a les pràctiques i poder tenir eines per reflexionar sobre aquests temes.
Crec que el pensament crític és imprescindible en la nostra feina, però igual d’important per a la vida en general, tenim la sort o desgràcia ( entre cometes i més sort que desgràcia, però em refereixo a que sempre sempre t’hauràs de seguir formant i pot arribar a ser angoixant veure la quantitat de nova informació que va sortint i veure que no atrapes, o pot arribar un moment que estàs cansat de compaginar, formació + càrrega laboral + vida familiar ..)
Però, formarem part d’una professió que constantment evoluciona, constantment t’has de formar i això vol dir que el que fa 1 any era evidència avui està desactualitzat. El pensament crític et permet, actuar i parlar amb una base sòlida amb seguretat i precisió i no en base al que t’han dit, al que s’ha fet sempre, o en base a judicis particulars. Equival a actuar en base a l’evidència científica, informar a la gent amb esperit crític, et permet trencar els teus propis esquemes i transmetre el mateix a la gent, que no es conformin, que sentin curiositat i que estiguin motivats a entendre el que els hi passa i actuar en conseqüencia.